Saturday, February 26, 2011

5 Sebab kenapa aku perlu berhenti merokok...

Five Reasons Why I Need to Stop Smoking | Healthmad
Merokok membahayakan kesihatan. Bukan bahaya seperti kereta. Sekiranya kereta, kita boleh memandu dengan berhati-hati dan cermat. Merokok tiada kompromi. Apabila kita menghisap rokok, kita berpotensi untuk diserang penyakit. Pernah juga saya mendengar orang berkata, "tengok saya, masih sihat juga walaupun merokok. umur pun dah 70tahun. Masih bertenaga pun juga,"... memang lah mereka sihat, tetapi hanya segelintir yang begitu. Tidak semua. Kebanyakan orang yang merokok akan dijangkiti kuman di paru-paru. Tidak tahu sejauh mana kebenarannya, namun, melihat kepada orang sekeliling, saudara mara, datuk nenek yang sudah meninggal dunia kebanyakannya meninggal akibat jangkitan kuman di paru-paru dan mereka semua merokok. link berikut merupakan hasil penulisan saya berkenaan merokok... dalam bahasa Inggeris tentang 5 sebab mengapa saya perlu berhenti merokok. baca dan fikir-fiirkanlah ye...
FIVE REASONS WHY I NEED TO STOP SMOKING

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...