Sunday, February 20, 2011

Pemikiran kita menjelang wawasan 2020

Sekarang saya di dalam bas untuk pulang selepas meronda di sekitar bandar. Meronda istilah saya ialah bersiar-siar di bandar. Masihkah akan terus begini? Melihat kepada suasana di perhentian bas ini, saya tidak yakin wawasan 2020 akan tercapai. Mungkin di kawasan lain, hasrat akan tercapai. Bukan melihat kepada struktur yang dibina, tetapi pemikiran warga sekitar. Bukan tidak cemerlang, tetapi mungkin peluang untuk cemerlang tertutup rapat serapat pintu bas yang ditutup. Yang menutup bukanlah prasarana, tetapi pemikiran. Bukan salah mereka kerana apa yang pasti tingkat keperluan hidup yang paling asas mengikut teori maslow masih belum dipenuhi. Saya mengharap, 10 tahun akan datang bila saya kembali ke sini, ada sinar cemerlang 2020 di setiap wajah. Semoga maju jaya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...