Saturday, February 19, 2011

MyLot Review!!! apa itu mylot??

Sekadar untuk mengisi masa lapang. Kadang-kadang tak tahu nak buat apa. Saya baru saja ikut satu forum ni, tu pun adik yang invite. Layan je lah. Mahu kata forum, tak jugak. Lebih kuranglah tu, macam perbincangan juga lah. myLot, mungkin ada yang tahu ada yang tidak. myLot ni seperti forum, ada yang menyatakan masalah dan kita cuba membantu.Tetapi dalam bahasa Inggeris. Apa yang menarik sedikit ialah apabila kita respon kepada sesuatu topik dan kita aktif di sana, kita dibayar untuk semua itu. Tetapi saya pun tak tahu berapa myLot bayar, sebab saya masih baru di sana. Nak katakan menjana pendapatan di sana mungkin ya kalau saya rajin, dan mungkin tidak kalau saya kurang rajin. Hehehe... apa-apa pun, saya sekadar ikut untuk menguatkan bahasa Inggeris saya. My English is not strong enough. Tetapi kita akan berasa gembira apabila apa yang kita tulis dalam bahasa Inggeris boleh difahami oleh penutur asal bahasa tersebut. Sama juga seperti Bahasa Melayu, apabila ada orang putih yang boleh berbahasa melayu, tentu kita terkejut dan kagum yang dia boleh bertutur dalam bahasa melayu walaupun sebutan tidak betul.Tentu orang putih tersebut akan tersengih-sengih di belakang kita apabila kita faham apa yang dia tuturkan. hehehe... macam saya bertutur dengan orang putih gak, saya akan tersengih-sengih kerana apa yang saya cakap difahaminya. Grammar??? hahaha.... biarlah tunggang langgang. Asalkan ada usaha untuk membaikinya...  hahaha.... ape yang saya cerita ni.... dari MyLot kepada bertutur pula. Apa-apa pun, sekiranya kamu berminat, sila lah jengguk-jengguk web tersebut. Mana tahu berminat. Inilah platform untuk anda mencuba kemahiran bahasa Inggeris anda. Kiranya tempat untuk praktik ilmu BI yang ada. hehe... Ini link dia....

semoga maju jaya dan jangan takut untuk mencuba.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...