Sunday, February 27, 2011

Gembira sebagai kawan. Dulu nakal, sekarang Pilot....

Dulu aku kenal dia, memang dia nakal. Tidak sama-sama menghabiskan belajar di sekolah yang sama. Dia memang nakal, kerana kenakalannya itulah dia terpaksa untuk berpindah. Namun, siapa sangka, dulu nakal, sekarang hebat. Menjadi orang yang hebat. Lebih hebat berbanding orang yang tidak nakal dahulu.

Baru sahaja chatting dengan rakan yang sudah lama tidak berjumpa. loss contect. Walaupun sudah sekian lama tidak bertemu, tetapi masih terpahat di dalam ingatan. "mana aku boleh lupakan kau, kau kan rumeet aku bah..." kawan tetap kawan sampai bila-bila. Sekarang dia sudah menjadi tidak lama lagi dia akan menjadi juruterbang. Teringat kenakalan dia dahulu. Memang selalu dimarah guru. Selalu di ejek-ejek kawan. hehe... bergaduh-gaduh. sekiranya cikgu yang pernah mengajar dia tahu apa yang dia jadi sekarang, tentu mereka akan bangga dan gembira. Sekarang, setiap kali menaiki kapal terbang, aku akan mendengar dengan teliti siapa yang menjadi Juruterbangnya.. akan ku nanti namanya.. sekiranya ada, aku mahu berjumpa dengannya. Mengucapkan Tahniah!!!..... orang lain sudah berjaya. Aku bila lagi?... he. InsyaAllah, akan berjaya juga.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...