Tuesday, February 8, 2011

Cikgu masih ingat saya?

Sengaja saya letak tajuk itu. Itulah yang terjadi hari ini. hehe... Kadang-kadang lucu juga, kadang-kadang rasa terharu. Kebosanan menerpa, kadang-kadang terasa mahu makan lain dari hari-hari biasa. Pizza Hut's ... pilihan untuk hari ini. Bukan nak makan Pizza, tetapi mahu merasa spegethi..Sekadar mengubah angin, wah... bersemangat melihat lambang pizza hut's dari jauh. hehe..  cepat-cepat kaki melangkah. Belum sempat nak masuk ke dalam, terdengar suara... "eh, cikgu kan. Kawan-kawan, ini cikgu saya.Cikgu kenal saya? cuba cikgu lihat name tag ini..." Terpinga-pinga aku dibuatnya. Cuba mengamati betul-betul wajahnya, masih tidak dapat menangkap wajah yang memanggil cikgu. Ialah, di sekolah tidak bermake up... apabila di alam pekerjaan, wajah berubah... touch up sana... touch up sini... hehe... setelah diamati nama yang tertera, barulah aku tahu, budak inilah yang terkoyak seluarnya ketika kelas pendidikan jasmani. Dia jugalah yang selalu mengharu birukan kelas. Saya pun senyum, "Ya, cikgu kenal,"... dia pun senyum. "Ok, saya yang ambil pesanan untuk cikgu. Sila duduk cikgu,"... hari itu semua pekerja di sana memberikan layanan yang istimewa. Tidak seperti hari-hari biasa. Mungkin inilah berkatnya menjadi guru.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...